sobota, prosince 21

Nepečená roláda - aneb rychlé vánoční cukroví :)

Ahojky všichni!

Dneska pro vás mám rychlý recept na moje snad nejoblíbenější vánoční cukroví. :) Jak jste si mohli přečíst z názvu, jedná se o nepečenou roládu, kterou jsem i s focením stihla asi za 45 minut. :) A to musím říct, že rozhodně nejsem nějaká zdatná kuchařka. :D Recept je velmi lehký na přípravu a ze surovin, které máte doma snad po celý rok. :) Nebo alespoň my máme. :D

Co budete potřebovat?


Na těsto:

150g moučkového cukru

1 balíček piškotů

2 lžíce rumu

5 lžíc granka

3 lžíce silné černé kávy

1 bílek


Na náplň:

50 g moučkového cukru

150 g másla

1 žloutek


Na ozdobu:

kokos 

Já jsem si nejdříve všechno předpřipravila, zdá se mi to lepší, přehlednější a mám to tak raději. :) Vše jsem si navážila, namlela na jemno celý balíček piškotů, udělala si malý hrníček silné černé kávy, oddělila bílek od žloutku a nechala u topení trochu "povolit" máslo. 

Začala jsem první těstem, abych si ho poté mohla nechat odležet v ledničce. Všechny přísady - cukr, namleté piškoty, rum, granko, kávu a bílek jsem dala do větší misky a všechno pořádně promíchala a poté si zašpinila ruce a těsto pořádně zpracovala. Když už jsem měla pěknou kouli, dala jsem těsto odpočinout do lednice. Pokud budete mít těsto moc "řídké", přidejte buď trochu kokosu nebo strouhanku. 





A vrhla jsem se na náplň. Ta je velmi lehká a rychlá. :) Máslo, moučkový cukr a žloutek rozmícháte a to je vlastně všechno. :D Trvá to jen chvilku, ale ujištete se, že je všechno pořádně promíchané a nejsou tam žádné hrudky. Mě se to nejlépe dělá vidličkou. :)





Když mám vše hotové, připravím si alobal, který posypu kokosem. Těsto se tak nebude tolik lepit a udělá to i pěkný efekt. :) Těsto rozválím, je jedno, jestli bude silné nebo tenké, můžete si to udělat v podstatě jak chcete. :) Když jsem byla spokojená s tvarem, natřela jsem celý povrch připravenou náplní. Snažte se to udělat rovnoměrně, výsledek pak poté vypadá lépe. :) Mě se to moc nepovedlo, no ale tak... :D 






A poté přichází poslední a asi nejtěžší část - zavinout roládu. :D Pokud se vám těsto lepí k alobalu, trochu si pomožte nožem. Když máte roládu zavinutou, můžete si s ní ještě trochu pohrát a různě poupravit, aby vypadala pěkně. :) 



Nakonec stačí jen zabalit do alobalu a strčit do lednice. :) 


A takto vypadá finální výrobek. :) Sice to není úplně dokonalé, ale tak ono se to stejně sní a když je to dobré. :) Já mám nepečenou roládu hrozně ráda, moc mi chutná a je to takové jiné, než klasické vánoční cukroví. :) 



Znáte tento recept a také vám roláda tolik chutná? :D Určitě mi napište do komentářů, protože se mi zdá, že toto cukroví není zas tak rozšířené. :)

Dobrou chuť a pěkný den!

By zuzu

Za slovní pomoc děkuji svojí mamince, bez které by tato roláda asi nevznikla. :) 

3 komentáře:

  1. Mňam :) vypadá to skvěle :) Zuz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. :) Taky jí zkus, je to fakt jednoduché. ;)

      Vymazat
    2. Tento recept mám od dědy již 20 let a roládu dělám nejen na Vánoce, ale i během roku, je výborná a určitě udělejte hned 2, jedna opravdu nestačí:-)

      Vymazat

Za každý komentář budu moc ráda :)