pondělí, prosince 9

Jak jsem opět začala používat kokosový olej... :)

Ahojky všichni!

Jak už určitě spousta z vás ví, kokosový olej je skoro něco jako zázrak. Dá se použít na vlasy, tělo, ruce, nohy, na obličej, do jídla... Já jsem se do kokosového oleje zamilovala již někdy před půl rokem a spotřebovávala kalíšek za kalíškem. Mazala jsem se od hlavy k patě, jedla ho... No musela jsem si koupit v DMku to větší balení - 300 ml, aby mi to chvíli vydrželo. Pak nastala pauza, kdy jsem olej vůbec nepoužívala, ale ta skončila asi před týdnem. Teď mám totiž hrozně suchou pokožku, takže jsem ze skříňky vytáhla to, co bylo nejmastnější. Kokosový olej. A opět jsem mu přišla na chuť, takže jsem se rozhodla, že o něm napíši a podělím se s vámi o mé zkušenosti. :)


Na tomto oleji se mi líbí, že je všestranný. Za prvé se dá použít na mazání. Čeho? Čehokoliv. Léčí například akné, atopický ekzém nebo jiné kožní choroby a jelikož má i antibakteriální účinky, rovnou vám i podrážděnou pokožku vyčistí. Skvěle hydratuje, obnovuje vysušenou pokožku a dá se použít i na pokožku hlavy. Po dlouhodobém používání může dokonce odstranit lupy, zmírnit vypadávání vlasů a dodat jim lesk! :) Zpomaluje stárnutí, předchází vráskám, redukuje již ty vzniklé a jelikož nedráždí oči, dá se použít i na mimické vrásky v okolí očí. Pokud se spálíte na sluníčku, i zde vám pomůže kokosový olej. :) Skvěle se dá použít jako balzám na rty, balzám po holení, a pokud máte poškozené vlasy, tak i přímo na ně. Samozřejmě je skvělý i na masáže a dokonce ho můžete použít na svého čtyřnohého chlupatého miláčka, který má například suché ťapky, které teď v zimě trpí. Za druhé se dá použít jako jídlo. Ať už samostatně bez ničeho nebo na pečení a smažení. Snižuje cholesterol a riziko vzniku rakoviny a posiluje imunitu. Dodává energii, zrychluje metabolismus, urychluje hubnutí a má dobrý vliv na zažívání. A jako bonus bělí zuby a měl by posloužit i na odlíčení obličeje. :)



A jak ho používám já?

Asi nejčastěji kokosový olej používám na mazání. Ať už celého těla, nebo jen na ruce a nohy. Krásně voní, překvapivě jako kokos :D, a krásně se roztírá. Nejdříve je tuhý, ale když ho nanesete na pokožku, krásně se přemění v olej. Což se mi hrozně líbí. :) Pokožka je po něm nádherně jemná a dlouho provoněná. Jediná nevýhoda je, že jste potom mastný. A jelikož je to olej, tak opravdu hodně. Ale během chvilky se vstřebá a poté zanechá pokožku příjemně jemnou a hydratovanou bez mastného filmu. Používala jsem ho i na ruce a krásně mi zahojil záděrky. Vždy jsem ho ve velké vrstvě nanesla na ruce a šla spát. A další ráno jsem měla ručičky jako miminko. :)

Zkoušela jsem ho použít i na celý obličej, ale to mi vůbec nevyhovovalo. Udělaly se mi po něm pupínky. Takže pro mě na celý obličej ne-e. Ale jako balzám na rty poslouží skvěle. Já mám občas trochu sušší okolí očí, a stačilo si to jen jednou trochu namazat, a bylo to v pohodě. Nijak mě oči nepálily, neslzely... Takže na rty, sušší místa a na okolí očí doporučuji!

Kokosový olej jsem také zkusila na vlasy. Jak jinak. A musím říct, že je skvělý, akorát se s ním musí velmi opatrně. Umyté vlasy zmastí již opravdu malinko oleje. Dá se použít i v malém množství, on se do vlasů pěkně vsákne, ale nebude to mít takový účinek. A pokud se vám hodně mastí vlasy nebo chcete pořádnou péči, spíše doporučuji nanést kokosový olej před tím, než si jdete umýt hlavu. Nejlepší je to přes noc. Nanést poměrně silnou vrstvu, můžete si to dát i na pokožku hlavy, zatočit do nějakého drdolu a jít spát. Ráno se sice probudíte s mastnou hlavou, ale po umytí jsou vlasy nádherně jemné, vyživené, zocelené a krásně se rozčesávají.

Používala jsem to i jako pastu na zuby, kvůli jeho bělícím účinkům. Vždy po použití normální pasty jsem si poté kartáčkem vyčistila zuby ještě jednou, akorát že kokosovým olejem. Je zdravý na dásně a jelikož má i antibakteriální účinky, měl by pozabíjet bakterie. Nevím, jestli je to placebo, ale mě opravdu přišlo, že po nějaké době - asi 7 až 10 dní byly zuby bělejší. :)


No a to bych nebyla já, kdybych ho nezkusila ochutnat. :D Musím se přiznat, že mi chutná i samotný, miluji totiž kokos, takže toto je pro mě naprosto dokonalé. Někde jsem četla, že by se každý den měla sníst jedna lžička. Já jsem to zkoušela a nějakých extra změn jsem si nevšimla. :) Když ale beru například nějaké vitamíny, taky si nepřipadám jako Superman. :D Ale musím říct, že jsem se cítila taková plná energie a že když jsem měla třeba chuť na čokoládu, vzala jsem si trochu oleje a bylo to dobrý. :) No a jak jsem ho jedla já, když né samotný? Já se nebojím s jídlem experimentovat, takže jsem to zkoušela s vanilkovým Discem, a musím říct, že to byla mňamka.  :D :D No ale kdo není na experimenty, dá se použít při smažení nebo pečení. :) Někdy si na něm musím zkusit udělat palačinky. :)

Zatím jsem kokosový olej nijak jinak nezkoušela, ale určitě ho ještě vyzkouším při vaření. :) Pokud třeba i vy máte nějaké tipy, jak kokosový olej použít, napište mi to prosím do komentářů. :)

Já kupuji kokosový olej v DMku. Je dostání ve dvou velikostech a cena je u menšího 85,- za 100 ml, u většího 190,- za 300 ml a pak je ještě jedna velikost, která není v DMku, ale na internetu se dá koupit 700 ml za přibližně 350,-. Je to bio kokosový olej panenský za studena lisovaný, což je ten nejlepší, co můžete sehnat. Hlavně je důležité, že je panenský za studena lisovaný, protože ten je nejlepší. :) Cena je o trochu vyšší, ale zase když z toho nebudete každý týden péct, a bude jíst každý den lžičku a používat ho pro sebe, to 300 ml balení vám vydrží klidně i měsíc. :) A nebojte se, že by vám kokosový olej zežlukl, já u svého už vypotřebovaného mám minimální trvanlivost až do června 2015. :D

Jaké další oleje můžete sehnat (samozřejmě je jich víc, ale jen pro ukázku):




Saloos má ještě další příchutě např. vanilka, Caffe Latte nebo pomeranč :)

Musím říct, že kokosový olej je jeden z mých největších objevů v roce 2013. Za půl roku jsem ho spotřebovala asi litr, což je docela dost, když si to tak vezmu. :D A co vy a kokosový olej, zkusili jste ho? A nebo používáte nějaký jiný olej? Dejte mi určitě vědět do komentářů. :)

Přeji pěkný den
By zuzu

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář budu moc ráda :)