úterý, listopadu 26

DIY - Vánoční adventní věnec by Zuzu :)

Ahojky všichni!

Vánoce už se nezadržitelně blíží a tak přicházím s článkem, ve kterém vám ukáži, jak si udělat doma vlastní vánoční adventní věnec. :) My s mamkou jezdíme k jedné kamarádce, kde děláme věnce, posloucháme muziku, povídáme si a dáme si něco sladkého na zub. :) Jelikož už tam jsem dělala dva věnce a další jsem nestihla, napadlo mě, že bych si mohla udělat další věnec doma. A proč to rovnou nezdokumentovat, neporadit a nenapsat o tom, že? :)

Vlevo ten, co jsem dělala doma, vpravo dělaný na návštěvě


Co budete potřebovat?

- korpus - já mám polystyrenový, ale dělají se i slaměné
- vázací drát
- tavící pistoli
- svíčky
- bodec na svíčky
- větvičky
- ozdoby, šišky, mašle, sušené ovoce, skořici - cokoliv, co můžete dát na věnec :)


Všechny tyto věci se dají normálně koupit v Bauhausu. Korpus stojí 30,-, vázací drát 50,- (je ho tam asi 50m :D), bodec na svíčky stojí asi 12,-, ozdoby jsem některé měla doma a některé koupila. Je to sice trošku dražší, ale zase se ozdoby dají použít více krát. Stejně tak korpus i bodec a i vlastně drát, když si ho zase namotáte zpátky. :D Jediné, co budete muset každý rok kupovat jsou svíčky a někde sehnat nějaké větvičky. :) Já jsem oběhla okolí a pár si jich ustřihla. :D Nedoporučuji ale takové to jehličí, které hodně píchá, práce s ním není úplně bezbolestná. :D

Jako první musíte drát přichytit ke korpusu. Není to žádná věda, takže stačí jen obtočit a konec zabodnout do polystyrenu, aby jste se o něj nějak nezranili nebo aby nepřekážel.


Teď přichází trošku složitější část, přidávání větviček. Nechce to žádnou velkou zručnost, ale přece jen, trochu šikovnosti to chce. :) Já si vždy vyberu nějaké větvičky, které začnu skládat vedle sebe. Je jasné, že korpus nesmí být vidět, takže to chce dělat pečlivě. :) Když mám větvičky vyskládané vedle sebe, podle velikosti např. čtyři nebo pět, obvážu je drátkem a pokračuji v další řadě větviček. :)


Pokud se vám konce zdají být moc dlouhé, ustřihněte je :)
Pokud budete drát utahovat až u konce větvičky, bude věnec větší, takový rozvětvený, čím víc k začátku budete větvičky obmotávat, tím méně bude takový "rozcuchaný". :) Také samozřejmě záleží, jaké větvičky jste si nastříhali. Když budete nějakou chvilku motat, dojdete jakoby na začátek. Snažte se konce větviček zastrkat pod ty, co už tam máte, aby jste tam najednou neměli nějakou mezeru. :) Ono se to těžko popisujete, ale není to vůbec těžký. :) Při tvoření jsem střídala různě druhy větviček, ale můžete si nastříhat jen jeden druha a udělat to celé stejné. Mě se toto střídání zdá zajímavější. :)




Když už se vám věneček líbí a jste u konce, stačí už jen zakončit drátek. Já to vždy dělám zespoda, několikrát provlíknu konec a různě zamotám a opět zabodnu do polystyrenu, aby to třeba něco nepoškrábalo. A věneček je v podstatě hotový. :) Pokud si chcete věneček pověsit na dveře, doporučuji udělat z drátku očko. Stačí jen při uvazování nechat drátek trochu delší.



Teď přichází ta zábavnější část. Zdobení. :) Základem je určit si, kolik svíček budete na věnec dávat. Já jsem se rozhodla jen pro jednu, ale můžete dát i klasicky čtyři. :) A poté už jen stačí vzít nějakou ozdobičku a přilepit. :) Představivosti se meze nekladou, záleží je na vás. :) Můžete zde přilepit i celou skořici, která pak bude pěkně vonět. :) Pozor ale na pistoli, je pěkně horká a mě se dokonce podařilo se spálit. :D Takže buďte opravdu opatrní. :D Se zdobením mi také přišel pomoct králíček. :) Pomocník, kterého jsem musela odehnat, protože by mi z věnce nemuselo moc zůstat. :D

Musí všechno očuchat :D

Pistole v akci
 A takto vypadá hotový věnec. :) Ten můj je hodně "střapatý" a velký, ale mě se moc líbí. Doufám, že se bude líbit i babičce, které ho dám. :)



A co vy? Zkusíte si také doma udělat věneček? Sice je jednoduší koupit si nějaký již hotový, ale rozhodně to není levnější... Mě se tvoření všemožných věcí líbí, když něco udělám, vypadá to pěkně a někomu to udělá radost. Je to také skvělá relaxace, protože se soustředíte jen na to, aby vypadal věneček co nejlépe. :) A krásně vám větvičky provoní celý pokoj. :)

Určitě mi napište, jestli si vyrábíte nebo kupujete věnce... :) A pokud jste tvořili, do jaké barvy jste váš věneček zahalili. Já pro babičku zvolila klasickou červenou se zlatou a pro sebe, aby se mi hodil do pokoje, jsem udělala fialový. :)

Mějte se krásně :)
By zuzu


1 komentář:

  1. Mocinky hezké :D
    Děkuji za typy, my budeme dělat věnce ve škole-moc si mi poradila :)
    Díky :p

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář budu moc ráda :)