pondělí, října 28

Volby do poslanecké sněmovny 2013 :)

Ahojky!

Dneska bych se s vámi chtěla podělit o tom, jak jsem se stala místopředsedou ve volební komisi, jak jsem kontrolovala občanky, chodila s přenosnou schránkou, počítala hlasy a nakonec se můžete těšit na nějaké vtipné příhody, které se staly. :)

Když nám s přítelem soused nabídl, zda bychom nechtěli sedět ve volební komisi, váhala jsem, zda říct ano. Někde sedět, brát občanky a v podstatě se nudit se mi moc nechtělo, ale nakonec převládla vidina peněz a tak jsme se jednoho dne s přítelem objevili na Novodvorské na schůzi, kde nám bylo řečeno to, co jsme potřebovali vědět ohledně voleb. Také jsme si zde měli zvolit předsedu a místopředsedu. Já jsem si v klidu podepisovala slib a najednou jsem zjistila, že jsem místopředseda. :D No, tak jsem svojí funkci přijala a říkala jsem si, proč to nemohli dát někomu jinýmu, proč zrovna mě. :D

Na volby jsem se nijak speciálně nepřipravovala, akorát jsem se podívala na nějaké instruktážní video a říkala si, že to bude hrozná nuda. :D V pátek jsem dorazila do školy, kde se konaly volby na 12, připravila s jedním postarším pánem celou místnost - pověsila státní znak, přilepila na stůl ubrus, přenášela lavice, dávala na nástěnku vzory hlasovacích lístků a dalších asi milion věcí. Když jsem to dodělala, zbývala asi jen půl hodinka do otevření volební místnosti. Věřili byste tomu, že už deset minut před začátkem postávali u školy lidi a čekali? Těsně před druhou už bylo na chodbě pěkně narváno a úderem 14:00 se do místnosti nahrnulo asi 20 lidí - převážně důchodců, tlačící se k nám - členům komise, aby mohli volit. :D Ze začátku chodilo lidí opravdu hodně, ale potom se to uklidnilo a nebylo to zas tak hrozné, ale stejně jsem byla ráda, když jsem na chvíli vypadla projít se s přenosnou schránkou k někomu, kdo nemohl přijít. Jinak ke mě první den přišlo celkem 61 lidí. :)



Druhý den ráno jsem musela být ve škole už v 7:50, takže trochu brzké vstávání, ale naštěstí druhý den tolik lidí nechodilo, takže jsem spíše odpočívala, četla si časopisy, jedla nebo si kreslila. V celkovém součtu ke mě přišlo 90 lidí. V mém volebním okrsku z celkových asi 700 voličů přišlo volit přibližně 500 lidí, což si myslím, že je docela hodně.

Táák, a úderem 14:00 se uzavřela volební místnost a začali se sčítat hlasy. Musím říct, že jsem počítala, že to bude mnohem delší, ale nakonec nám to zabralo asi jen hodinu. Nejvíce hlasů, upozorňuji v okrsku, kde jsem byla, získala TOP 09, Babiš a jeho ANO a KSČM. Mnohem víc hlasů jsem čekala u Pirátů, ale když jsem si vzpomněla, kolik důchodců přišlo, a že šla volit jedna paní, která měla rok narození 1920, není se čemu divit. Když byly hlasy sečteny, muselo se jen čekat, zda bude vše v pořádku a pak hurááá domů.


Musím uznat, že jsem čekala, že se budu u voleb mnohem více nudit, první den jsem se nenudila vůbec, druhý den to bylo trochu horší, ale překvapivě mi to rychle uběhlo. A teď pár vtipných příhod. :D Neustále tam padaly berle. :D Jeden pán se snažil zalepit obálku. Po asi 5 minutách jsme mu řekli, že na té obálce není žádné lepidlo a že mu to lepit nebude. :D Nějaká paní se ptala, zda už tu nebyla její dcera. Když jsme jí řekli, že takové jméno není na seznamu, jen to její, hrozně se divila. Pak si uvědomila, že její dcera se vdala a jmenuje se jinak. Nakonec to završila tím, že do urny hodila blbou obálku. A ne, nebylo jí 80, ani 70, ale asi tak 50. :D Dále mi jedna paní nabízela místo občanky řidičák, když jsem požadovala občanku, řekla, že to nevadí, že stejně je ten řidičák prošlý. :D A poslední vtipná příhoda - takový to, když jdete volit a necháte doma občanku. :D A to se stalo více krát. :D :D

Doufám, že se vám článek líbil a třeba se někdy uvidíme u voleb. :)

Pěkný den
By zuzu


2 komentáře:

  1. To muselo být fajn, taky bych to chtěla zkusit :-D
    Nechat doma občanku, to je pěkný opruz :-DDDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to zajímavá zkušenost, tak příště až budou volby, určitě se přihlaš :)
      A s tou občankou? Jedna stará paní si jí zapomněla a pak už se neukázala :D

      Vymazat

Za každý komentář budu moc ráda :)