sobota, října 12

Můj domácí mazlíček – králík (něco jako Pet TAG)

Ahojky všem!

V dnešním článku bych vám chtěla představit našeho člena rodiny - králíčka. Nechala jsem se trochu inspirovat Pet TAGem, ale nejdříve bych chtěla začít jedním příběhem.
Byla jednou jedna malá holčička, která měla moc ráda přírodu a zvířátka a hrozně moc chtěla mít doma nějaké domácí zvíře. Holčička byla chytrá a tak věděla, že pejsek by zabíral až moc času, kterého ona moc neměla a že by s ním musela chodit často na procházky i v brzkých ranních hodinách, v dešti, ve sněhu a to se jí moc nelíbilo. A tak holčička přemýšlela, co by chtěla jiného a tak si vymyslela králíčka. Ale byl tu jeden velký problém. Nikdo jí ho nechtěl koupit. Maminku mockrát prosila, aby jí králíčka koupila a doufala, že ho na Vánoce někdy dostane, ale nikdy nedostala. A tak čekala, čekala a čekala… A když byla natolik stará a „bohatá“, koupila si ho sama.

Podle této fotky jsem si ho vybrala :)




Jasné určování toho, co je jeho 

A tak jsem si k 18 narozeninám nadělila toho snad nejroztomilejšího králíčka.  Je to tedy zakrslý králík – beran, samec a teďka jsou mu dva a půl roku. Jmenuje se Palačinka – tohle jméno jsem mu vybrala už dříve, když jsem se koukala na seriál The O.C. a tam byl králíček, který se tak jmenoval. Ale zkráceně mu říkám Pala, Palači no a pak tu jsou takové ty přezdívky jako Ouško, Nosík, Palakoule, Palala a takové ty horší přezdívky jako Blbínek a když něco provede, tak mu nadávám. :D

Připadá mi, že můj králíček je docela líný. :D Nejaktivnější je brzo ráno a pozdě v noci. :D To pobíhá po pokoji, skáče a vypadá šťastně, ale jinak přes den toho moc nedělá. Když ho pustím z klece, tak někam zaleze a tam je třeba 3 – 4 hodiny a leží tam. :D Občas se umyje, ale to je tak všechno. :D Jediný pohyb, který dělá je, když si hraje s balónem a koulí si s ním anebo když zlobí, někde hrabe, snaží se dostat k pamlskům, přebíhá z jednoho úkrytu pod postelí do krabicové skrýše nebo pod křeslo. On má totiž rád, když má něco nad sebou. A taky teda pořád jí, mám pocit, že někdy praskne, protože toho dokáže sníst fakt hodně. :D Jeho nejoblíbenější pamlsek jsou kolečka z DMka, z toho se může úplně zbláznit. Palači se taky hrozně rád nechává hladit. Když třeba sedím na židli, začne mi drkat do nohy a k večeru mi skáče na postel a chce taky hladit. :)


Oblíbená kolečka :)

Relax

Palači mám hrozně ráda, pokaždé když přijdu domů, někdo tam na mě čeká. Nějaká malá koulička, která je na mě závislá, malinký stvoření, který mě má rádo, přijde si pro pohlazení a pozná, když mám špatnou náladu a přiběhne mě rozveselit. Malinký bobeček, který je hrozně roztomilý a nedokážu se na něj dlouho zlobit. :)
A nakonec bych vám chtěla dát pár tipů, pokud si chcete pořídit králíčka nebo ho už máte. :)

Jedna z nejdůležitějších věcí je mít velkou klec, stačí 100 cm, ale také nezapomeňte, aby byla vysoká, aby si králíček mohl poskočit, vzpřímit se. Můj Palala má 120 cm a je to pro něj dostačující. Další věc je podávat kvalitní krmivo, králíčci jsou obecně děsní žrouti a snědí, na co přijdou, takže je musíte krotit. Podávat také zeleninu - pořádně omytou a jako pamlsek kousek ovoce, ale pozor, ovoce obsahuje hodně cukru. Tomu mému nejvíce chutná okurka, salát, mrkev, brokolice, různé listy zeleniny, z ovoce mu dávám banán a jablko, a venku občas natrhám nějaké listy pampelišky, nebo jetel. Hlavní je, aby měl králíček neustále přísun sena, protože tím si také brousí zoubky a po senu se netloustne. :D Já jsem svého králíčka naučila chodit na záchod, takže nemusím čistit celou klec tak často a stačí čistit jen záchod. Je to normální záchod pro kočky a dávám do něj kočkolit (takové to hrudkující stelivo). :D


Výraz typu: Pusť mě, já se nechci fotit :D

Výraz typu: Co mě fotíš když jím? 


A jak si s králíčkem hrát? Ten můj je pěkně tvrdohlavej, takže si s ním moc hrát nemůžu. Existují různé hračky, jako třeba tunel, nebo koule na pamlsky, ale to si spíš hraje on a vy jenom pozorujete. Pokud se chcete zapojit aktivně, je také možnost naučit králíčka skákat přes překážky, ale myslím, že můj by na to nebyl, takže se s ním spíš jenom mazlím, sednu si k němu na zem a tam se škádlíme. :) Jediné, co přeskakuje je moje noha, když ho lákám na nějaký pamlsek. :D Pokud králíček chodí ven, je také důležité očkování, další důležitou věcí je také stříhání drápků, ten můj si na nožičky nenechá moc šáhnout, tak raději chodíme za veterinářem, tam ho sestřička chňapne, veterinář udělá šup šup a je to. Když jsem to zkoušela já, byla jsem celá poškrábaná, Palači vystrašenej, tak raději utratím těch 40,- za stříhání. :) Důležité je také česání, králík 2x do roka mění srst, když jí budete vyčesávat, pomůžete nejen jemu (když se líže, nadbytečné množství chlupů by mohlo způsobit trávicí problémy), ale i sobě, budete mít míň chlupů na všem. :D


Ve vzduchu :D


Momentka :)

Naštvaný v přepravce

Relax podruhé :)


No a to je asi vše. O králíčkovi bych se ještě mohla mnohem víc rozepsat, ale to bychom tady byli hodně dlouho. Pokud máte nějaké otázky, určitě zanechte komentář dole, pokusím se vám odpovědět. Nejsem sice nějaký profesionální chovatel, ale nějaké zkušenosti už za ty dva roky mám. 

Pěkný den!
By zuzu

1 komentář:

  1. Moc hezky napsané:) Zajímalo by mě jaké se králíčkům dávají pamlsky nebo kde je sehnat. Děkuji.

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář budu moc ráda :)